Головна » 2018 » Серпень » 7 » Про Нову українську школу — батькам першокласників.
12:00
Про Нову українську школу — батькам першокласників.

Коротке, зрозуміле, вичерпне і яскраве пояснення для батьків першокласників про Нову українську школу — вчителю на замітку 

Нова українська школа — це назва реформи загальної середньої освіти, яку зараз реалізовує Міністерство освіти і науки спільно з сотнями вчителів і управлінців з освіти по всій Україні. 

Нова українська школа — це освіта нових сенсів, дитиноцентризму і поваги до кожної людини. 

НУШ — це цікава, практикоорієнтована, безпечна і дружня до дитини школа. А для батьків вона — відкрита, чесна і націлена на співпрацю. 

Так охарактеризовано нову школі в яскравому буклеті «Для батьків першокласників про Нову українську школу».

Навчання в НУШ 

Головна ідея Нової української школи — компетентнісне навчання.

Компетентнісне навчання 

Це означає, що учні не просто набуватимуть знань, а вчитимуться використовувати їх на практиці й опановуватимуть навички. 

Компетентність — це динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність. Тобто формується ядро знань, на яке накладатимуться уміння, як користуватися цими знаннями, цінності та навички, що знадобляться випускникам української школи в професійному та приватному житті. 

Для реалізації цієї ідеї розроблено нові стандарти освіти та освітні програми, зокрема: 
- Державний стандарт початкової освіти 
- Типові освітні програми. 

Робота в команді 

Передбачити, у якому світі житимуть наші діти, складно, адже він швидко змінюється. Проте упевнено можна сказати, що в майбутньому потрібно буде вміти працювати в команді і співпрацювати. 

Тому значну частину навчального часу в НУШ присвячено роботі в групі. Причому школярі не просто разом розв’язуватимуть, наприклад, математичні приклади, а робитимуть проекти і спільно шукатимуть рішення проблем. 

Дослідження і вміння вчитися 

Уміння вчитися — це ще одна навичка, яка стане в пригоді. 

У швидкозмінному світі потрібно не відставати, а отже — уміти самостійно навчатися. Саме тому навчання в НУШ побудоване на дослідженнях: дитина самостійно шукатиме відповіді на запитання, осмислюватиме вивчене, а вчитель допомагатиме їй у цьому. 

Тому в НУШ діти часто навчатимуться, граючись. Діти опановуватимуть той самий навчальний матеріал, але в інший спосіб. А вчителю не потрібно буде більшість часу розповідати щось класу, стоячи біля дошки. Через гру (тобто моделювання ситуацій із додаванням руху, гумору й творчих завдань) учні зможуть дізнатись набагато більше. 

Емоційний інтелект і вміння спілкуватися 

Людина з розвиненим емоційним інтелектом розуміє власні емоції, керує ними й дослухається до відчуттів інших. Навчання цьому — одне з важливих завдань нової школи. 

Дітям пропонуватимуть: 
- висловлювати свої почуття і думки 
- слухати один одного 
- не робити іншим людям того, що їм неприємно тощо. 

Цьому навчатимуть під час ранкового кола — щоденної зустрічі, коли діти обговорюватимуть свій емоційний стан, власні думки, актуальні питання класного і шкільного життя, або ж просто говоритимуть на цікаві їм теми. 

Інтегроване навчання 

У реальному світі немає мононаукових процесів — кожен пов’язаний з різними науками. 

Аби діти розуміли взаємозв’язки й мали цілісну картинку світу, у початковій школі запропоновано інтегрувати (об’єднувати) предмети. 

Наприклад, рослини вивчатимуть не лише з точки зору ботаніки , а й додаватимуть до цієї теми знання з географії, екології, математики, хімії, мови й літератури.

Оцінювання в НУШ 

Спонукальне, а не каральне оцінювання. Тобто вчитель за допомогою оцінки: 
- фіксує, на якому рівні перебуває дитина
- показує ціль, до якої має прямувати дитина. 

Тому в першому і другому класах не буде балів — замість них запропоноване вербальне оцінювання. Мета — оцінити поступ кожної дитини, а не її відповідність певному еталону. 

Кожна дитина: 
- отримуватиме винагороду за свої старання, розуміючи, що робить успіхи
- матиме портфоліо особистих досягнень — добірку всіх поробок і творів, які вона виконувала на уроках 

Право на помилку 

Помилка — це складова пізнання й дослідження. 

Тому в НУШ не каратимуть за помилки, а спонукатимуть дитину самостійно їх виправити. 

Відсутність страху помилки — запорука того, що дитина залишатиметься вмотивованою, навіть якщо їй щось не вдаватиметься. 

Нове освітнє середовище НУШ 

На нове освітнє середовище виділено спеціальну субвенцію. 

Серед обладнання класів: 
- парти-трансформери, які можна легко пересунути
- для роботи в групах нова навчальна техніка та розвивальні ігри. 

Традиційні «класні куточки» на стінах класів мають замінити, наприклад: поробки, виконані спільно з дітьми матеріали, що спонукають дитину до роздумів — цікаві запитання, головоломки тощо. 

Разом з паперовими підручниками учні отримають електронні — тож не доведеться носити важкі книжки.

Інклюзивне навчання 

НУШ — це школа, доступна для всіх. 

Тому двері всіх шкіл розкриваються перед дітьми з особливими освітніми потребами. Чимало цих дітей почнуть навчання у звичайних класах та разом з усіма вчитимуться читати, писати, дружити й працювати в команді. Аби допомогти вчителеві, у таких класах працюватимуть асистенти.

Новий учитель 

Учитель перестав бути єдиним джерелом знань, а отже він опановує нову роль: з ретранслятора має перетворитися на помічника, ментора дитини, який супроводжує її у процесі пізнання й досліджує світ разом із нею. 

Учитель і дитина — це партнери, тому рішення щодо роботи на уроці вони приймають спільно. Своїм запитанням дитина може спрямувати урок, а правила поведінки в школі та за її межами вчителі й учні випрацьовуватимуть разом.

Педагогіка партнерства 

Батьки разом з учителями та адміністрацією школи мають спільну мету — щаслива і успішна дитина. Тому стосунки між цими трьома категоріями побудовані насамперед на співпраці, взаєморозумінні й бажанні разом іти до мети. 

У НУШ відмовляються від традиції публічного обговорення успішності учнів на батьківських зборах. Навчальні результати — тема індивідуальних консультацій з батьками, а на загальних зборах розглядають важливі для класу і школи питання. 

Нова українська школа працюватиме прозоро — тому: 
- щорічно публікує звіти про отримані та використані кошти 
- дослухається до думки батьків і завжди прагне працювати з ними спільно
- не має права примусово збирати гроші з батьків.

Скачати буклет Для батьків першокласників про Нову українську школу.

Скачати буклет Для батьків першокласників про Нову українську школу

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/2421-nova-ukranska-shkola-batkam-pershoklasnikv

Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/2421-nova-ukranska-shkola-batkam-pershoklasnikv

Переглядів: 63 | Додав: dudaps | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Investigationes
CHARLES S. ANDREWS
3139 Brownton Road
Long Community, MS 38915



+7 495 287-42-34 info@ucoz.com
Mirum
sample map